Ιωάννης και Κωνσταντίνος


H γνωριμία μας με την κα Δελιακίδου έγινε με την παρότρυνση φίλου παιδοψυχολόγου για το γιο μας Γιάννη. Μετά από επίσκεψη στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο Θεσ/κης στα ειδικά τμήματα μας επισημάνθηκε ότι ο Γιάννης είχε διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα και ελαφρά δυσλεξία η οποία όμως δεν έχριζε την ανάγκη λογοθεραπείας. Τότε ο φίλος παιδοψυχολόγος συνέστησε την κα Δελιακίδου γνωρίζοντας ότι εφαρμόζει την μέθοδο Davis λέγοντας απλά για να αναστείλει τις όποιες φοβίες μου ότι «δεν ξέρω αν θα του κάνει καλό αλλά δεν θα του κάνει σίγουρα κακό». Ο Γιάννης πήγαινε τότε στην Γ΄ Δημοτικού και μέσα σε ένα χρόνο όλοι κατάλαβαν ότι κάτι είχε αλλάξει. Το πιο εμφανές ήταν ότι είχε μπει μια σχετική τάξη στην ζωή του. Η προσπάθεια του για τα μαθήματα του σχολείου είχε ενταθεί καθώς τα αντιλαμβανόταν όλα πιο γρήγορα από πριν.

Άρχισε ο ίδιος να βάζει πρόγραμμα για τις διάφορες ασχολίες της ημέρας του  π.χ. φροντιστήριο αγγλικών, ποδόσφαιρο, μαθήματα σχολείου. Η ηρεμία και η αυτοπεποίθηση του αυξήθηκαν. Η πρόοδος του έγινε αντιληπτή και από τους βαθμούς στο σχολείο.

Σήμερα πηγαίνει στην ΣΤ’ Δημοτικού και συνεχίζει να βρίσκεται με την κα Δελιακίδου σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Αυτό τον βοηθάει να αντιλαμβάνεται καλύτερα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις που δημιουργούνται από την ηλικία του. Από διμήνου ξεκίνησε κι ο άλλος μας ο γιος που πηγαίνει τώρα στην Γ΄ Δημοτικού. Παρόλο που δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες μαθησιακές δυσκολίες του μεγάλου μας γιου αποφασίσαμε να τον βοηθήσουμε με την κα Δελιακίδου για να γίνουν πιο εύκολες και κατανοητές οι έννοιες «σχολείο», «φροντιστήριο», «αντίληψη υποχρεώσεων» κ.λπ.

Μέχρι στιγμής και στις δύο επιλογές το αποτέλεσμα μας δικαιώνει.

Κωνσταντίνος, 9


Όταν πήγα στην κυρία Ζωή είχα πρόβλημα με την ανάγνωσή μου. Μετά από μαθήματα και ασκήσεις το πρόβλημα μου έχει λυθεί. Από τις ασκήσεις που κάναμε με την κυρία Ζωή, μου άρεσε η κυριαρχία στα σύμβολα και η άσκηση με τη λέξη-λέξη.

Ο πατέρας και η θεία του λένε:

Θεωρούμε ότι ο Κωνσταντίνος βοηθήθηκε πάρα πολύ στην συγκέντρωσή του και στην ανάγνωσή του. Η προσοχή του δε διασπάται εύκολα όπως πρώτα. Υπάρχει μικρό πρόβλημα με την ορθογραφία. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα άρχισε να γίνεται λίγο υπεύθυνος και να οργανώνει το πρόγραμμα του. Είναι ολοφάνερο ότι έχει καλυτερέψει και σας ευχαριστούμε πολύ που τον αγαπήσατε και τον βοηθήσατε με τον καλύτερο τρόπο.

Ασημίνα, 24


Ξεκίνησα το πρόγραμμα πριν έναν χρόνο περίπου, που ήμουν σε απόγνωση γιατί είχα φτάσει να σπουδάζω στο τμήμα διατροφής για επτά χρόνια έχοντας περάσει μόνο δέκα μαθήματα από τα πενηνταεπτά που θα έπρεπε κανονικά. Ήμουν τόσο πολύ απογοητευμένη από τον εαυτό μου και τη σχολή που ήθελα να τα παρατήσω.

Το πρόγραμμα έδωσε λύση στο πρόβλημά μου. Μέσα σε δύο εξεταστικές πέρασα 16 μαθήματα εκεί που συνήθως θα περνούσα ένα ή ακόμη και κανένα.

Με την μέθοδο του προσανατολισμού κατάφερα να συγκεντρώνομαι. Αυτό για εμένα ήταν  κατόρθωμα γιατί μέχρι πριν δεν μπορούσα να το κάνω τόσο εύκολα. Αυτό με βοήθησε στο διάβασμα και γενικά έκανε την ζωή μου πιο εύκολη, γιατί πλέον είμαι σε θέση να καταλαβαίνω ό,τι ακούω και διαβάζω.

Εφαρμόζοντας καθημερινά τις ασκήσεις ανάγνωσης και την κυριαρχία στις λέξεις εναύσματα κατάφερα να διαβάζω σωστά και γρήγορα. Έτσι πλέον δεν χρειάζεται να ντρέπομαι για την ανάγνωσή μου. Γενικά από τότε που ξεκίνησα το πρόγραμμα αισθάνομαι ότι έχει αλλάξει η ζωή μου. Μου είναι πιο εύκολο να εκφραστώ, να γράψω σωστά, χωρίς χιλιάδες ορθογραφικά λάθη, να συγκεντρωθώ και να απομνημονεύσω.

Εφαρμόζοντας την άσκηση οραματισμού που μου μάθατε κατάφερα να βάζω στόχους και αυτό με βοήθησε πολύ στο να έχω προτεραιότητες και να καταλάβω ότι δεν γίνεται να αλλάξουν όλα από την μια μέρα στην άλλη, αλλά πρέπει να προσπαθήσουμε γι’ αυτό βάζοντας προτεραιότητες και χρονικό περιθώριο που να είναι εφικτό να το πραγματοποιήσουμε.

Το πρόγραμμα δεν με βοήθησε μόνο στο μαθησιακό κομμάτι, γενικά άλλαξε την καθημερινότητα μου προς το καλύτερο.

Κωνσταντίνος, 22


Ο λόγος για τον οποίο άρχισα το πρόγραμμα αυτό, ήταν ότι λόγω της δυσλεξίας που είχα, δεν μπορούσα να κάνω κάποια πράγματα σωστά και με εμπόδιζαν στο να προχωρήσω. Το πρόγραμμα όμως δεν ήταν κάτι που θα σου δίδασκε πώς να ξεπεράσεις τη δυσλεξία αλλά αντιθέτως πώς να εκμεταλλευτείς το χάρισμα αυτό της δυσλεξίας.

Οι αλλαγές που έχω δει με το πρόγραμμα αυτό είναι αρκετά μεγάλες. Πρώτα από όλα η μεγαλύτερη αλλαγή που είδα ήταν αυτή στην ορθογραφία. Είχα σοβαρό πρόβλημα με την ορθογραφία και ήθελα να το λύσω. Έτσι με την μέθοδο της «κυριαρχίας στα σύμβολα», μια μέθοδο που θα τη χρησιμοποιώ για πάντα, κατάφερα και αντιμετώπισα ένα μεγάλο ποσοστό του προβλήματος της ορθογραφίας και με τη συχνή χρήση αυτής της μεθόδου καθημερινά θα βελτιώνομαι.

Επίσης, κάποια άλλα εργαλεία όπως είναι το «μάτι του νου» σε συνδυασμό με το «διακόπτη» με βοήθησαν και θα με βοηθάνε να τα χρησιμοποιώ όταν νιώθω ότι δεν είμαι συγκεντρωμένος και χαλαρός πριν κάνω το οτιδήποτε. Για παράδειγμα μια άσκηση, μια ανάγνωση μιας εφημερίδας ή ενός βιβλίου, όταν ακούμε κάποιον να μας λέει κάτι, βλέποντας μια ταινία, συζητώντας για ένα θέμα με τους φίλους ή με τους γονείς. Σε όλα αυτά είδα σημαντικές  αλλαγές. Τέλος, ένα επίσης αρκετά σημαντικό εργαλείο είναι αυτό της «χαλάρωσης». Εργαλείο πολύ χρήσιμο που μας βοηθάει σε πολλές περιπτώσεις, πριν κάνουμε οτιδήποτε και φυσικά όταν έχουμε άγχος, όταν είμαστε κουρασμένοι, όταν είμαστε στεναχωρημένοι. Εργαλείο που το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές και έχω δει τις αλλαγές.

Σίγουρα οι εντυπώσεις μου από αυτό το πρόγραμμα είναι σπουδαίες και έχω κρατήσει αρκετά πράγματα και συμβουλές που θα τις έχω μαζί μου για πάντα και οποιαδήποτε στιγμή. Είναι κάτι σαν μαγικό αυτό που συμβαίνει. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στο πρόγραμμα Davis λειτουργούν πάνω σου σαν μαγικά. Μπορείς να αλλάξεις τα συμπτώματα της δυσλεξίας από τη μια στιγμή στην άλλη. Αρκεί αν το θέλεις.

Θανάσης, 14


Κυρία Ζωή θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το μισό χρόνο που ήμασταν μαζί και μου δείξατε πώς να συγκεντρώνομαι όταν διαβάζω. Μου δώσατε ένα σημαντικό προνόμιο (τα εργαλεία) που με βοήθησαν και θα με βοηθάνε σε όλη μου τη ζωή.

Όταν η μητέρα μου μού είπε ότι θα επισκεπτώ έναν ψυχολόγο στην αρχή φοβήθηκα γιατί δεν ήξερα πώς θα είναι. Στην συνέχεια όμως χαιρόμουν που ερχόμουνα σε εσάς, επειδή μου μαθαίνατε καινούρια πράγματα όσον αφορά τη διάσπαση προσοχής.

Δεν με βοηθήσατε μόνο στα μαθησιακά προβλήματα που αντιμετώπιζα όλον αυτόν τον καιρό, με βοηθήσατε και στο πώς να συμπεριφέρομαι και εκτός σχολείου (με το διακόπτη). Οι επισκέψεις μας σε εσάς με έκαναν καλύτερο μαθητή και καλύτερο άνθρωπο. Με κάνατε να σκέφτομαι περισσότερο αυτά που μου λένε και να διαβάζω περισσότερο από ότι πριν.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια που μου δώσατε.

Οι γονείς του λένε:

Για το πρόγραμμα που ακολούθησε το παιδί μας, με διάσπαση προσοχής, έχω να αναφέρω μόνο θετικά σχόλια.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το παιδί είχε μια αξιοσημείωτη άνοδο στις επιδόσεις του στο σχολείο. Επίσης έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και καλύτερο αυτοέλεγχο μέσα στην τάξη. Το γεγονός αυτό το εισπράττω κι εγώ στις επισκέψεις μου στο σχολείο του. Όλοι οι καθηγητές θέλουν να μάθουν πώς έγινε αυτή η στροφή προς το καλύτερο.

Στα θετικά του προγράμματος ήταν η παρουσία μου σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίας προκειμένου να μαθαίνω αντίστοιχα τους τρόπους συνέχισης αυτής της δουλειάς στο σπίτι. Άλλο ένα συν ήταν ότι αναλύθηκαν και δουλεύτηκαν οι άσχημες συμπεριφορές και που βοήθησε το παιδί να καταλάβει τις συνέπειες αυτών.

Με λίγα λόγια, τώρα που φτάνουμε στο τέλος της προσπάθειας μαζί σας, θέλω να σας αναφέρω ότι το πρόγραμμα βοήθησε πολύ κι εμάς σαν γονείς να καταλάβουμε το παιδί μας, να αξιολογήσουμε και να αναθεωρήσουμε σημεία γύρω από αυτό.

Όσο για την ατομική και συλλογική προσπάθεια που θα συνεχίσουμε, είμαστε αισιόδοξοι ότι ο Θανάσης έχει ένα σπουδαίο σύμμαχο, τα εργαλεία που του δώσατε, για να συνεχίσει να βελτιώνεται και να βάζει λίγους παραπάνω στόχους κάθε φορά.

Σας ευχαριστούμε, Πάρης και Ζωή

Δημήτρης, 11


"Μετά το πρόγραμμα των 30 ωρών βελτίωσα πολύ κάποια αδύνατα σημεία μου. Με τη βοήθεια των εργαλείων κατάφερα να μετατρέψω τη δυσκολία μου σε προνόμιο."

Η μητέρα του λέει:

"Η Ζωή είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα παιδιά.

Μας βοήθησε όχι μόνο σε κάποια προβλήματα έκφρασης λόγου, αλλά και στην τόνωση της αυτοπεποίθησης του παιδιού και στην αντιμετώπιση κάποιων φοβιών του. Μετά από έναν χρόνο, ο γιος μου χθες έδινε εξετάσεις Lower και χρησιμοποίησε τα εργαλεία συγκέντρωσης και χαλάρωσης που έμαθε με τη Ζωή. Την ευχαριστούμε για όλα."

Αργύρης, 23


Ξεκίνησα το πρόγραμμα Davis μαζί σας κυρία Ζωή μετά από παρότρυνση της μητέρας μου. Ο λόγος που ήρθα σε σας είναι ότι χρωστούσα 7 μαθήματα στην σχολή που φοιτώ. Στις πρώτες μας συναντήσεις ήμουν επιφυλακτικός και δεν πίστευα ότι θα δω κάποια διαφορά.

Συμπληρώνοντας λίγες ώρες συναντήσεων μου κάμψατε όλες τις αμφιβολίες που είχα και μου δείξατε πόσο ξεχωριστός είμαι. Στην συνέχεια τα «εργαλεία» που μου δώσατε με βοήθησαν καθοριστικά στο να αντιλαμβάνομαι το περιβάλλον και την πραγματικότητα σωστά και τώρα είμαι στο στάδιο που βελτιώνω την ορθογραφία μου.

Οι διαφορές που είδα στην ζωή μου είναι ότι έχω γίνει πιο δεκτικός άνθρωπος και δεν φοβάμαι να αντιμετωπίσω το άγνωστο. Μια μεγάλη επιτυχία που είχα μετά την συνεργασία μαζί σας ήταν ότι πέρασα 6 από τα 7 μαθήματα που χρωστούσα μέσα σε μια εξεταστική. Στην δουλειά μου είμαι πιο συγκροτημένος και τα «εργαλεία» με βοηθούν να μην βιάζομαι και να μην νευριάζω.

Με την βοήθεια σας τελικά είδα διαφορά και πιστεύω ότι η μέθοδος που χρησιμοποιείτε είναι ο κατάλληλος τρόπος εκμάθησης για άτομα με δυσλεξία. Όσο για σας κυρία Ζωή δεν ξέρω άμα μπορώ να το περιγράψω με λόγια αλλά θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ πολύ γιατί έχουν ανοίξει νέοι ορίζοντες στην ζωή μου. Πριν φοβόμουν να προσπαθήσω λόγω κακών εμπειριών του παρελθόντος. Επίσης μου δώσατε την δυνατότητα να διαβάζω με ζήλο και να κατανοώ αυτό που διαβάζω.

Ορέστης, 10


Ο Ορέστης ήταν ένας 10χρονος μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες με τον οποίο δουλέψαμε διαδικτυακά κατά την διάρκεια του Καλοκαιριού. Η μητέρα του η Ελίζα ήταν παρούσα σε όλες τις συνεδρίες και ταυτόχρονα εκπαιδεύτηκε και αυτή ως το βοηθητικό πρόσωπο έτσι ώστε να μπορεί να στηρίζει και να βοηθά τον Ορέστη όποτε το χρειάζεται.

Λέει η Ελίζα για την συνεργασία μας:

"Θα ήθελα να σας μεταφέρω την εμπειρία μου από τη συνεργασία μας με την κ. Ζωή Δελιακίδου. Ο γιος μου είναι 10 χρονών κι έχει δυσλεξία. Εξαρχής μου άρεσε ο τρόπος προσέγγισης της Ζωής προς το γιο μου, καθώς χαρακτηρίζεται από ενθάρρυνση, ενσυναίσθηση, επιμονή στην αυτονομία του παιδιού και γενικότερα ακολουθεί μια στοχευμένη μέθοδο.

Ήδη μετά τις 3 πρώτες συνεδρίες κι εγώ κι ο γιος μου είδαμε μεγάλη βελτίωση στην αναγνωστική του ικανότητα. Ο Ορέστης άρχισε να διαβάζει για πρώτη φορά ολομόναχος βιβλία πολυσέλιδα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η χαρά του και ο ενθουσιασμός μεγάλος! Όπως ομολόγησε ο ίδιος επίσης βελτιώθηκε στη ζωγραφική και στις χειροτεχνίες του.

Αυτά έγιναν εφικτά χάρη στα εργαλεία που του δίδαξε με τόση υπομονή και γλυκύτητα η Ζωή, τα οποία εργαλεία προσωπικά τα θεωρώ θαυματουργά και απαραίτητα για την ομαλή ζωή των δυσλεκτικών παιδιών, αλλά και όλων των ανθρώπων που ασχολούνται με την εκπαίδευση, όπως εγώ. Ο Ορέστης τα χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του με αποτέλεσμα να είναι εύστοχος κι έτσι να γεμίζει από αυτοπεποίθηση! Αντίστοιχο "θαύμα" έγινε με την πάροδο των συνεδριών και στο γραπτό του λόγο, καθώς βελτιώθηκαν πολύ τα γράμματά του, η σύγχρονη τοποθέτηση τόνων στις λέξεις, η χρήση σημείων στίξης και η ορθογραφία του.

Κερδίσαμε πάρα πολλά από την επαφή μας με τη Ζωή και είμαι πολύ χαρούμενη που εφοδίασε το γιο μου με όλα τα εργαλεία τα οποία θα του διευκολύνουν τη ζωή!"

Ελίζα, καθηγήτρια Φιλόλογος, μαμά του Ορέστη