Έχω δεπυ και με χαρακτηρίζουν τα εξής 30 δυνατά στοιχεία
16 March 201910 στοιχεία που κάθε παιδί με δυσλεξία θέλει να γνωρίζεις
12 April 2019Τα τελευταία χρόνια σίγουρα όλο και πιο συχνά ακούς για την δυσλεξία. Είσαι όμως σωστά ενημερωμένος ή ενημερωμένη; Είναι ακριβείς και σωστές οι πληροφορίες που φτάνουν στην αντίληψη σου; Η απάντηση στο ερώτημα είναι «όχι πάντα». Δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι μύθοι σχετικά με το τί είναι η δυσλεξία. Παρακάτω σου παραθέτω ορισμένους από αυτούς του μύθους αλλά και τις αλήθειες που τους αντιστοιχούν.
Μύθος 1ος: Οι άνθρωποι που έχουν δυσλεξία δεν είναι έξυπνοι.
Αλήθεια: Πολλοί δυσλεξικοί είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί. Στην πραγματικότητα μεγάλο ποσοστό δυσλεξικών είναι ιδιαίτερα προικισμένο.
Μύθος 2ος: Τα άτομα με δυσλεξία δεν μπορούν να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν.
Αλήθεια: Οι δυσλεξικοί είναι ικανοί να μάθουν στην εντέλεια και ανάγνωση και γραφή με την κατάλληλη και σωστή παρέμβαση και καθοδήγηση.
Μύθος 3ος: Τα άτομα με δυσλεξία βλέπουν τα πάντα (τα οπτικά ερεθίσματα) ανάποδα.
Αλήθεια: Η δυσλεξία δεν αποτελεί πρόβλημα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με την όραση. Έχει να κάνει με το πώς ο εγκέφαλος επεξεργάζεται την οπτική πληροφόρηση.
Μύθος 4ος: Τα άτομα με δυσλεξία είναι τεμπέλικα και χρειάζεται να προσπαθούν περισσότερο.
Αλήθεια: Τα παιδιά με δυσλεξία μαθαίνουν διαφορετικά από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Μαθαίνουν μέσω της εμπράγματης εμπειρίας. Όταν όμως καλούνται να μάθουν με τρόπο που δεν τους ταιριάζει/ αρμόζει/ αντιστοιχεί τότε χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο από τους άλλους για να τα καταφέρουν. Κάποιοι μάλιστα δεν τα καταφέρνουν και καθόλου. Είναι λογικότατο όμως.
Η γνώση αποτελεί φως και σε οπλίζει με δύναμη, μία δύναμη που μπορεί να νικήσει το σκοτάδι της παραπληροφόρησης. Όταν γνωρίζεις λοιπόν καλά τί είναι η δυσλεξία, μπορείς να στηρίξεις και να βοηθήσεις είτε τον δυσλεξικό άνθρωπό σου, είτε τον συνάνθρωπό σου. Ενημερώσου και ενημέρωσε και τον δίπλα σου. Εσύ, μοναχός ή μοναχή μπορείς να κάνεις την διαφορά.
Ζωή Δελιακίδου
Ψυχολόγος Α.Π.Θ.